د ماشوم نړيوالې ورځې نمانځنې موخه د زيانمن شويو ماشومان د حقونو لپاره غږ اوچتول دي

.
کابل: ۱۴۰۰/۳/۱۱ هـ ش
دغه خبره د کار او ټولنيزو چارو وزارت سرپرست غلام حيدر جيلاني د ماشوم نړيوالې ورځې نمانځغونډه کې وکړه؛ و يې ويل: د کار او ټولنيزو چارو وزارت ترڅنګ ټولې ادارې او هيوادوال مسؤل دي؛ څو د ماشومانو د حقه حقونو برخه کې هڅې وکړي؛ نوموړي زياته کړه چې د ماشومانو د ملاتړ قانون موږ مکلف کړي يو؛ څو د ټولنې د دې قشر ښه پالنه او روزنه وکړو.
د کار او ټولنيزو چارو وزارت سرپرست همدارنګه زياته کړه، چې په ۴۹۰ وړکتونونو کې شا او خوا ۳۰ زره ماشومان روزل کيږي او همدارنګه د وزارت اړوند ۶۸ روزنتونونو کې نږدې ۱۰ زره بې سرپرسته او يتيم ماشومان ساتل او روزل کيږي.
دې ناسته کې د وړکتونونو مشرې حوريه فيضي سردارزاده هم خبرې وکړې و يې ويل: سږ کال په هيواد کې د ماشوم نړيواله ورځ ( په ماشومانو پانګونه پر ښې راتلونکې پانګونه ده.) تر شعار لاندې نمانځل کيږي، نوموړې زياته کړه، چې د وړکتونونو عمومي رياست تل هڅه کړې څو د ماشومانو د حقونو ترلاسه کولو لړۍ رواج کړي چې د دې لړۍ لا ښه پراختيا کې ټول دولتي، خصوصي اداري او رسنۍ مسؤليت لري؛ څو د عامه پوهاوي برخه کې مرسته او همکاري وکړي.
ميرمن سردارزاده و ويل: دغه ورځ د وړکتونونو عمومي رياست په ځانګړې پاملرنه نمانځل کيږي، چې موخه يې د هيواد ماشومانو په ځانګړې توګه زيانمن شويو ماشومانو حقونو لپاره عدالت غوښتنه ده.
په دې ناسته کې د يونيسف ادارې استازې ميرمن سوزارن فرهمن هم د خپلو کړنو او ماشومانو اړوند خبرې وکړې او په دې برخه کې يې د همکارۍ ژمنه وکړه.
د ماشومانو نړيوالې ورځې نمانځغونډه کې د بشري حقونو خپلواک کميسيون کمشنرې ميرمن راضيه صياد؛ وړکتونونه د ماشومانو د روزنې او ټولنيز پرمختګ برخه کې مهم و بلل او ماشومان يې د کورنۍ او ټولنې ټولنيز او اقتصادي اساس ياد کړل.
د استاد رباني د ښوونې او روزنې پوهنتون مشرې ليلما شريفي بيا د خپلو خبرو په ترڅ کې د ماشومانو د ښوونې او روزنې پر وړاندې خنډونو او حل لارو خبرې وکړې او د هرې کورنۍ لپاره يې د ماشومانو د ښوونې او روزنې پر وړاندې خنډونو او عواملو پيژندلو باندې ټينګار و کړ.
د ماشومانو نړيوالې ورځې نمانځغوندې پای کې د ايران هېواد د رايزني فرهنګي مرکز او روپاني بنسټ په همکارۍ د ماشومانو لپاره د کتابونو او ماشومانه وسائيلو نندارتون هم جوړ شوی وه؛ چارواکو د ماشومانو لپاره د ځانګړو کتابونو ليکل او چاپيدل ګټور ياد کړل او ياد کتابونه يې د ماشومانو په ټولنيز پرمختک او ذکاوت کې مهم و بلل.